zondag 13 januari 2019

Projectweek 'Wie het schoentje past...'


Ook in 2019 ‘stappen we verder’ door het schooljaar. Begin deze week opende elke klas de nieuwe schoendoos, waarin we schoenen vonden. Tijd om te ontdekken ‘wie het schoentje past’.
Op dinsdagochtend pasten we onze sportschoenen nog eens en begonnen we de dag met ochtendgymnastiek. Woensdag mochten we eens met pantoffels in de klas zitten en luisterden we naar leuke verhalen over schoenen. Donderdag trokken we onze feest- en dansschoenen en bouwden we een feestje op de speelplaats. Op vrijdag showden we aan de anderen hoe gek we onze schoenen versierd hadden.

Ook in de klassen gebeurde er veel met en rond schoenen. De kleuters speelden schoenenmemory, versierden een schoen op papier, lazen een verhaal over Jules zijn schoenen en dansten er op los. 
In het eerste leerjaar leerde Klein Duimpje de kinderen splitsen tot 10 en genoten ze van een schimmenspel. Ook het verhaal van Assepoester kwam aan bod tijdens een dramales.
In het tweede leerjaar kreeg een oude schoen een nieuw leven, werd de silly walk gedanst en deden ze een dramales rond schoenen.
De kinderen van het derde ontworpen een woordschoen op de computer, werd er nog verder gedanst in de klas en maakten en speelden ze zelf een schimmenspel met schoenen.
Het vierde leerjaar ontwierp een eigen schoen en maakte er daarna reclame voor met een affiche en een reclamespot.
Ook in het vijfde leerjaar werd er nog verder gedanst. Ze speelden er petanque en ‘Wie is het?’ met schoenen.
In het zesde mocht het nog wat moeilijker zijn. Ze knutselden hun eigen sokpop en speelden er daarna een toneel- of muziekstukje mee.

De vorige keer hebben we ons met schoendozen kunnen uitleven. Nu lieten we ons gaan met schoenen. Rarara wat zit er in de volgende doos?